Tuzlu Fıstık Tüketim Rehberi: Tuzlu Fıstık Kalori Değeri Nedir? Günde Kaç Porsiyon Tüketilmeli?

Yer fıstığı her haliyle inanılmaz derece lezzetlidir. En keyifli anlarımızın, eğlenceli aktivitelerin, heyecanlı sohbetlerin eşlikçilerinden birisi de tuzlu fıstıktır. Tuzlu fıstık soğuk içeceklerin yanında masalarımızı süsler, her gittiğimiz yerde çantamızdan eksik olmaz. Büründüğü her halini severek tükettiğimiz yer fıstığı hakkında fit ve sağlıklı yaşama geçiş yapanlarımız için birtakım sorular mevcut. “Tuzlu fıstık kalori değeri nedir?”, “Yer fıstığı sağlıklı mıdır?” ya da “Besin değerleri nedir?” en sık sorulan sorular olarak sıralanabilir. Öyleyse biz de bu yazımızda fıstık hakkında bilinmeyenlere ışık tutup içimize biraz serinlik verelim. Haydi bakalım yer fıstığının bilinmeyenleri nelermiş…

Fıstığın mucizevi faydaları

Fıstığın besin değerine geçmeden önce kökeninden ve faydalarından biraz bahsetmek istedik. Amerika’da yaygın olarak yetiştirilen fıstığın tarımı ülkemizde ağırlıklı olarak Akdeniz Bölgesi’nde yapılır. Dünyanın hemen hemen her yerinde rastlayabileceğiniz fıstık inanılmaz faydalar sağlar.

Protein deposudur

Yer fıstığı yüksek oranda protein içerir. Bu sayede hem kas kütlesinin gelişip kuvvetlenmesine hem de kemik sağlığının korunmasına yardımcı olur. Ayrıca lifli bir yapıya sahip olması da proteinle birleştiğinde oldukça besleyici bir kuruyemiş olmasını sağlar.

Antioksidan içeriğe sahiptir

Fıstığın yapısında faydalı asitler bulunur. Antioksidan görevi gören bu asitler sayesinde vücut birçok hastalıktan korunur. Kalp ve sinir sistemi hastalıklarıyla savaşta bu asitler sayesinde yer fıstığı kendine önemli bir yer edinmiştir. Sizin de anlayacağınız gibi kabuklu, kabuksuz fark etmeksizin her haliyle yer fıstığı vücudumuzu dış etkenlere karşı korumak için oldukça lezzetli bir seçenektir.

E ve B vitaminleri içerir

Vücudumuzun olağan işleyişini gerçekleştirebilmesi için vitamin takviyeleri büyük bir önem taşır. Yer fıstığı da yapısında var olan E, B6 ve B9 vitaminleri sayesinde ihtiyacımız olan bu takviyelerin önemli bir kısmını karşılar.

E vitamini cilt ve göz sağlığının iyileştirilmesi, hormonal dengenin sağlanması, bağışıklık sisteminin desteklenmesi ve hücre yapısının korunmasıyla görevlidir. B6, kırmızı kan hücrelerinin oluşmasının yanı sıra yorgunluk, bitkinlik gibi sorunların azaltılmasından sorumludur. B9 vitamini ise DNA sentezi ve hücre bölünmesinde rol alır.

Belirgin faydalarının yanında fıstık kolesterole, böbrek rahatsızlıklarına, kan şekerinin dengelenmesine, kilo problemlerine, mide ve kalp rahatsızlıklarına iyi gelir. İşin özü efendim yer fıstığı yiyiniz, yediriniz. 😊

Tuzlu yer fıstık kalori ve besin değerleri

Gel gelelim tuzlu fıstık kalori hesabına ve besin değerlerine. Aslında yukarıda da değinmiş olduğumuz üzere fıstık kilo problemleri için tavsiye edilen kuruyemişlerden birisidir. Dolayısıyla sanılanın aksine kalori hesabı yaparken fıstığa iyimser yaklaşmamız oldukça mümkün.

Şöyle ki; tuzlu fıstık, yer fıstığının belirli sıcaklıklarda tuzla kavrulmasıyla elde edilir. Yani işlenme oranı oldukça azdır. Kavurma işleminin de temel amacı fıstığın nemlilik oranını azaltarak daha gevrek hale gelmesini sağlamaktır. Bu işlemler fıstığın besin değerini azaltmaz. Tuz dokunuşu ise fıstığın lezzetine lezzet katmakla kalmaz, onu eğlenceli ve keyifli anların vazgeçilmez kuruyemişlerden biri yapar. O zaman gelelim fıstığın içeriğine:

Kavrulmuş tuzlu yer fıstığı kalori değerleri

100 gram fıstık içerisinde;

22,2 g protein,

43,7 g yağ,

8,1 g doymuş yağ,

17,3 g karbonhidrat ve ek olarak 576 kcal enerji bulunur.

Bunların yanı sıra vitamin ve mineral çeşitliliği sayesinde oldukça besleyici ve sağlıklıdır.

Tuzlu fıstık nasıl tüketilmeli?

Her şey iyi güzel ancak hâlâ “Tuzlu fıstığı nasıl tüketmeliyiz?” veya “Tuzlu yer fıstığı kilo yapar mı?” diye soruyor olabilirsiniz. Öncelikli olarak belirtmek isteriz ki güzel ve sağlıklı olan her şeyin aşırı tüketimi yarardan çok zarara neden olabilir. Bu sebeple aslında yediğiniz herhangi bir şeyin kilo yapıp yapmaması sizin tüketim miktarınıza bağlıdır. İstisnalar kaideyi bozmaz. 😊

Daha öncesinde de bahsettiğimiz gibi tuzlu yer fıstığı, ham haline göre çok az işlem görmüştür. O yüzden de aralarında yoğun bir fark gözlemlenmez. Yer fıstığı, içerisinde bulunan sağlıklı yağlar ve lif sayesinde günlük olarak tüketildiğinde açlığınızı bastırmada ve enerji sağlamada oldukça faydalı olacaktır. Her gün bir porsiyon yer fıstığı tüketmek vitamin ihtiyacınızın da büyük bir çoğunluğunu karşılayacaktır.

Ancak her gün yaklaşık olarak bir avuç içi kadar fıstık yemek size göre değilse canınızın istediği zamanda oturup bolca fıstık tüketmenin de zararını görmezsiniz. Bedeniniz sizden bir şeyi ısrarla tüketmenizi istiyorsa emin olun ki buna gerçekten ihtiyacınız vardır. Vücudunuzu dinleyebilmek oldukça önemlidir. Bu bağlamda ‘sezgisel beslenme’ kavramını da araştırmanızı öneririz. 😊

Fıstık her haliyle gönüllere taht kuran eşsiz bir tattır. Yer fıstığı yemek için birbirinden geçerli 7 neden sayabiliriz. Gereken zamanda yeterli miktarda fıstık tüketmek sizi hem daha mutlu hem de daha sağlıklı bir birey yapacaktır. Tuzlu fıstık kalori miktarı ve besin değerlerini de göz önüne aldığınızda ne kadar besleyici bir kuruyemiş olduğu zaten gözlerinizin önüne serilecektir. 😊 Lafın özüne geldiğimizde “Ben kabukludan yanayım” diyenleriniz için Tadım Kavrulmuş Kabuklu Yer Fıstığı, klasiklerden yana olanlarınız için ise Kavrulmuş Tuzlu Yer Fıstığı mükemmel seçimler olacaktır.