Sağlıklı Şeker İçin: Kuru Meyve ve Çiğ Kuruyemiş Çeşitleri

Sağlıklı bir yaşam için son derece sağlıklı bir beslenme rutinine sahip olmamız gerektiğinin artık hepimiz farkındayız. Dolayısıyla beslenme rutinlerimizi oluştururken çoğunlukla alanında uzman bireylere başvuruyoruz. Uzmanların yeni rutinlerimiz için kesinlikle uzak durmamız gerektiğini belirttikleri besin grupları var. Bunların başında da aslında katkı maddesi diyebileceğimiz ‘rafine’ şekerler geliyor. Rafine şekerleri hayatımızdan çıkardığımızda bedenimizin enerji ihtiyacını karşılayabileceği grupların ilk sırasında da kuru meyve, taze meyve ve kuruyemiş çeşitleri geliyor. Şimdi dilerseniz rafine şekerlerin beslenme rutinimizden neden çıkması gerektiğine ve bunun yerine yönelebileceğimiz kuru meyve ve çiğ kuruyemiş çeşitlerine biraz göz atalım.

Rafine şekerden neden uzak durulmalı?

‘Kristal şeker’ olarak da bildiğimiz rafine şekerler bir dizi işlemden geçmiş tatlandırıcılardır. Şeker ise aslında karbonhidrat komplekslerini basit bir şekilde tanımlamak için kullandığımız bir terimdir. Karbonhidratlar basit ve karmaşık olmak üzere iki gruba ayrılırlar. Basit karbonhidratların sindirimi karmaşıklara göre daha çabuk gerçekleştirilir. Bu yüzden de kana hızlıca karışırlar. Adını sıklıkla duyduğumuz glikoz ve fruktoz basit karbonhidratlardır. Gelelim işin hiç de ‘tatlı’ olmayan kısmına…

Rafine şekerler genellikle mısırın işlenmesiyle meydana getirilen ve bol oranda fruktoz içeren tatlandırıcılardır. Yazımızda da şekerin zararlarından bahsederken aslında ayarı kaçmış olan fruktozun etkilerinden bahsediyor olacağız.  Fruktoz, bedenimiz için gerekli olan enerjiyi sağlayan basit karbonhidratlardan birisidir. Biz onu daha çok ‘meyve şekeri’ olarak biliriz. Doğal kaynaklardan alındığı sürece vücut için faydalı olan fruktoz, yapısıyla oynandığı taktirde toksik özellikler gösterir. Taze ve kuru meyvelerde yararlı halde bulunan fruktoz, doğal şekerlerin en tatlı halidir. Bu da onu kristal şekerler için mükemmel bir tatlandırıcı yapar. Yiyeceklerde ve içeceklerde karşımıza çıkan rafine şekerlerin en belirgin özelliği de kalori miktarlarının yüksek olmasına karşın bireyde tokluk hissi yaratmamasıdır. Yani bu sebeple rafine şeker içeren besinleri tükettikçe fruktozun da etkisiyle daha çok yeme arzumuz oluşur, hatta onlara karşı bağımlılık geliştiririz.

Peki neden uzak durmalıyız? Aslında sorumuzun cevabı oldukça basit. Vücudunu ve sağlığını düşünen her birey sadece rafine şekerden değil yapısı değiştirilmiş, bolca işleme maruz kalmış tüm besinlerden uzak durmalıdır. Şeker yediğimizde vücudumuz harcadığı enerjiden daha çok kalori alımına maruz kalır. Bu da akciğerlerin yağlanmaya başlamasına, insülin direncinin oluşmasına, kalp ve damar rahatsızlıklarına, diş hastalıklarına ve cilt problemlerine sebep olmaktadır. Doğadan uzaklaşarak ‘rafine’ tatların peşinde koşan bizler için sonuçlar epey ağır olabiliyor. Bu yüzden yönümüzü tekrardan doğaya dönüp kuruyemiş çeşitleri, taze meyveleri ve kuru meyveleri hayatımıza ‘doğal şeker’ olarak dâhil etmeliyiz.

Bu ikililere bayılacaksınız!

Söz konusu sağlıklı beslenme olunca kuruyemiş çeşitleri ve meyveler imdadımıza koşan en lezzetli seçenekler oluyor. Sağlıklı beslenmenin temel kuralı ise denge yaratabilmekten geçiyor. Bu noktada doğal şeker tüketiminin yanında karbonhidrat, protein ve yararlı yağların da vücuda alınması gerekir. Faydaları saymakla bitmeyen kuruyemişleri ve kuru meyveleri bir araya getirerek beslenme düzeninize renk katabilir, şeker ve enerji ihtiyacınızı en sağlıklı şekilde karşılayabilirsiniz!

Çiğ Kaju & Kuru Erik

Kaju, yazımızın devamında önereceğimiz diğer kuruyemiş çeşitleri gibi doymamış yağlar içerir. Sağlıklı beslenme rutinlerinde doymuş yağların doymamış yağlar ile yer değiştirmesi en az rafine şekere veda etmek kadar önemlidir. Bunun yanında yüksek miktarda potasyum, demir ve lif içeren Tadım Çiğ Kaju Fıstığı vücudumuzu her anlamda destekler. Beraberinde tüketebileceğiniz doğal şeker içerikli Tadım Lokmalık Kuru Erik ile eşsiz bir kombinasyon olduğundan bahsetmiyoruz bile!

Kuru Kayısı & Badem

Kuru kayısının hepimiz tarafından bilinen özelliği bağırsak florasını düzenlemesidir. Ancak bunların yanında doğal şeker içermesiyle vücudumuza daha dengeli ve uzun süreli enerji sağlar. Yapısında bolca bulunan C vitamini sayesinde ise vücut fonksiyonlarımız için gerekli olan kolajen üretimine destek olur. Badem ise demir, kalsiyum ve protein açısından zengindir. Sizin anlayacağınız Tadım Kuru Kayısı ve Tadım Çiğ Badem İçi hem dengeli hem de tatlı mı tatlı bir ikili. 😊

Çiğ Fındık İçi & Sultaniye Kuru Üzüm

En çok tükettiğimiz kuruyemiş çeşitleri arasında şüphesiz ki fındık geliyor. Hem kavrulmuş hem çiğ haliyle tam bir besin deposu olan fındık, leziz kuru üzümle birleşince mükemmel bir birliktelik doğuyor. Özellikle demir eksikliğine bağlı rahatsızlıklardan muzdarip olanlar için Tadım Çiğ Fındık İçi ve Tadım Sultaniye Kuru Üzüm doğal bir reçete görevi görecektir.

Gün Kurusu & Ceviz İçi

Her derde deva olan kuru kayısının güneşte özenle kurutulmuş hâline gün kurusu denir. Doğallığı iliklerinize kadar hissedeceğiniz gün kurusu kayısı A ve C vitaminleri açısından oldukça zengindir. Bununla beraber temel minerallerden olan demir, fosfor, kalsiyum ve potasyum içerir. Bir diğer besin deposu olan ceviz de bizce, doğal şekeriyle tatlı mı tatlı olan gün kurusunun yanına çok yakışıyor. Özellikle Tadım Güneşte Kurutulmuş Kuru Kayısı’yı Tadım Ceviz İçi’ne sarıp ufak atıştırmalıklar hazırlamanızı tavsiye ederiz.

Taze Üzüm & Yer Fıstığı

Kuruyemiş çeşitleri ve kuru meyveler ne kadar lezzetli kombinasyonlarsa taze meyveler ve kuruyemişler de bir o kadar eğlenceli! Tazecik meyvelerin damağınızda bıraktığı ferahlatıcı tat hafif tuzlu lezzetlerle birleşince mükemmelliğin tanımı oluyor desek yeridir. Bu tarz ikililere yabancıysanız birbirine çok yakışan taze üzüm ve besin deposu Tadım Fırınlanmış Tuzsuz Yer Fıstığı’nı denemenizi öneririz.

Kuruyemiş çeşitleri bir arada: Çiğ Karışık Kuruyemiş Naturel

Ve son olarak fındık içi, badem içi, kaju fıstığı, Sultaniye kuru üzüm ve Cranberry içeren Tadım Çiğ Karışık Kuruyemiş Naturel,tüm besin ihtiyaçlarınızı karşılamanıza yardımcı olacaktır. Sağlık ve lezzet dolu bir paketin keyfi başka hiçbir şeyde olmasa gerek. 😊

Rafine şekerleri hayatımızdan çıkarmaya çalışırken kuru meyveler ve kuruyemiş çeşitleri her zamanki gibi en büyük yardımcımız oluyor. Sizin için en ‘iyisini’ düşünen Tadım ailesi kalitesi, tazeliği ve el değmemişliği ile paketlerinde lezzeti taşımaya devam ediyor. Sağlıklı bir yaşamı benimseyen herkes gibi sizin de tercihiniz Tadım ailesinden yana olsun! 😊