Ramazan Ayında Tüketmeniz Gereken Tok Tutan Kuruyemiş Çeşitleri

Ramazan ayına giriş yapmamıza kısa bir süre kaldı. Bu yıl nisana denk gelen ramazan ayı aynı zamanda yaklaşan yaz mevsiminin de habercisi niteliğinde. Kimimizin oruç nedeniyle beslenme düzeni baştan aşağıya değişecek kimimiz için de yazın gelişiyle sağlıklı beslenme önem arz edecek. İki türlü de değişen düzenimize uyum sağlamaya çalışırken en büyük kurtarıcılarımız yüksek besin değerleriyle kuruyemiş çeşitleri olacak.

Sağlıklı ve yeterli beslenmenin önemini bize hatırlatan ramazan ayında hem sizi tok tutacak hem de enerjinize enerji katacak kuruyemişlere beraber bir göz atalım.

Zinde bir zihnin adresi: Çiğ ceviz

Ramazan ayında tok hissetmek ve gün içerisinde sindirim sistemimizin çalışmasını sağlamak çok önemlidir. Çünkü sindirim sayesinde vücudumuz gereken enerjiyi depolar. Yeteri kadar enerji depolayamadığımızda ise halsizlik baş gösterir. Ramazan zamanı hissedeceğiniz halsizliği ve bitkinliği demir deposu olan cevizi tüketerek üzerinizden atabilirsiniz. Bununla beraber ceviz, lif bakımından oldukça zengindir ve yapısı bakımından sağlıklı yağlar içeren bir tohuma sahiptir. Lif ve yağ içerikli besinlerin sindirimi diğer besinlere oranla daha yavaştır. Bu sebeple de tokluk hissiyatı daha uzun sürer. Yani ceviz hakkında ramazan için ideal bir kuruyemiş diyebiliriz.

Sahurda yiyeceğiniz üç adet orta boy ceviz, gün içerisinde vücudunuzun alması gereken E vitamini, fosfor ve omega 3 açısından da sizi destekleyecektir. Dilerseniz iftar sofranızı renklendiren salataları da Tadım’ın lezzetli cevizleri ile süsleyebilirsiniz.

Her haliyle besin deposu: Çiğ badem

Badem hem etinden hem de sütünden faydalandığımız kuruyemiş çeşitleri arasında. Ancak ramazan söz konusu olunca bu güzel yemişin çiğ hali bizler için daha da önem kazanıyor. Beslenme saatlerimizin değiştiği bu dönemden hem bağırsaklarımız hem de bağışıklık sistemimiz oldukça etkileniyor. Badem, lifli yapısıyla bağırsak problemlerine çözüm sunuyor. E vitamini ve alkali açısından zengin olması da antioksidan işlevi görmesini sağlıyor. Bu sayede yediğiniz bademlerle bağışıklık sisteminize güç kazandırabilirsiniz. Aynı zamanda bademde bulunan faydalı yağ asitleri geç sindirildiği için tokluk hissiyatınız daha uzun sürecektir.

Unutmayın ki sağlıklı olmak ve gereken takviyeleri vücudumuza alabilmek, ramazan ayında ekstra özen gerektiriyor. Sahurda yiyeceğiniz altı adet badem size fazlasıyla yetecektir.

Kuruyemiş çeşitleri arasındaki mucize: Çiğ fındık

Tatlılarda sıklıkla kullandığımız bir kuruyemiş olan fındığın çiğ hali mucizelerle doludur. Lif ve protein deposu olan fındık, öğünlerden önce tüketildiğinde sizi aşırı yeme eğiliminden kurtarır. İftarda ana yemekten önce bir porsiyon fındık yemek, açlıkla gelen aşırıya kaçma dürtüsünü bastıracak ve sonrasında mide problemleri yaşamanızı engelleyecektir.

İsteğe göre bir porsiyon fındığı iftar ve sahura bölüştürerek yemenizi dengeleyebilirsiniz. Böylelikle yararlı yağlar içeren bir tohuma sahip olan fındığın, tok tutma özelliğinden gün içerisinde de yararlanmış olursunuz.

Tatlı krizlerinin kurtarıcısı: Kuru kayısı

Ramazan ayında gün içerisinde hiç besin takviyesi almıyoruz ve vücudumuz bu duruma alışmak için bir süreçten geçiyor. Bu süreçte en büyük zorluğumuz, çektiğimiz baş ağrıları oluyor. Baş ağrılarımızın sebebi ise gayet açık; yeteri kadar tüketilemeyen su ve düşen kan şekeri. Kuru kayısı doğal şeker içeren bir yemiş olduğu için kan şekerimizin dengelenmesinde yardımcı oluyor. Lifli yapısı sayesinde sindirim sistemimizi destekliyor ve vücudumuzun doğal akışında çalışmasını sağlıyor.

İftardan sahura kadar olan süreçte bol su içmenin yanında sadece dört adet kuru kayısı yemek hayatınızı kurtaracaktır.

Ramazan ayının yıldızı: Hurma

Hurma ramazan ayının parlayan yıldızıdır. Hem iftar hem de sahur sofralarımızda muhakkak yerini alır. Nedeni ise hurmanın tek başına kocaman bir besin deposu olmasıdır. Lifli bir meyve olduğu için tokluk hissiyatı verir. Bağırsak floramızı düzenler ve doğal şeker içermesiyle dengeli ve uzun süreli enerji verir. Potasyum açısından zengindir, böylelikle günlük kas hareketlerimizi destekler.

İftarınızı açarken yiyeceğiniz bir adet hurma sindiriminizi kolaylaştıracak ve enerjinizi yerine getirecektir.

Ara öğünlerin vazgeçilmezi: Ay çekirdeği

Biliyorsunuz ki günde en az üç öğün beslenmemiz gerekli. Ancak ramazan ayına girdiğimizde bu kuralı sık sık ihlal ediyoruz. Ya yatmadan önce başka hiçbir şey yemiyoruz ya da tam aksine sahurda yiyeceğimiz öğünü atlıyoruz. Oysa ki iftardan sonra yaklaşık iki buçuk saat aralıklarla üç öğün beslenmemiz gerekiyor. Tabii ara öğünlerin nimetlerinden faydalanmamız da bir o kadar önemli. Bu noktada da besin değeri sandığımızdan çok daha yüksek olan ay çekirdeği imdadımıza yetişiyor.

Ay çekirdeği, besin zincirimizde önemli rol oynayan E vitamini açısından oldukça zengindir. Faydalı yağ asitlerinin yoğun olduğu bu yemiş, sağlıklı kolesterolümüzü de destekler. Yetmiyormuş gibi gün içerisinde biriktirdiğimiz stresi de bir çıt ile üzerimizden alır😊

Sizlerle tek bir avuçla hayat kurtarma özelliğine sahip olan kuruyemişleri paylaştık. Hem sağlığınız hem de keyfiniz yerinde olsun istiyorsanız, ramazan ayını sizin için tatlandıracak kuruyemiş çeşitleri için Tadım sadece bir tık uzağınızda!