Mucize Lezzet: Cevizin Faydaları Nelerdir?

Çay, kahve gibi içeceklerle, kahvaltı ve ara öğünlerde, tatlılarla ve mezelerle tüketir, yemeklere katarız cevizi. Bu kıvrımlı güzelliğin, bize ne gibi faydaları var merak ediyor musunuz? Cevabınız evet ise imlecinizi aşağı kaydırın. İşte cevizin faydaları!

Yorgunluğumuzu ve bitkinliğimiz alır

Ceviz tüketerek gün içinde daha dinç hissedebilir, gün sonundaki bitkinliğimizi azaltabiliriz. Yüksek oranda demir içeren ceviz, kan hücrelerinin bölünmesini destekleyerek enerjimizi artırır, bağışıklığı da güçlendirerek özellikle bulaşıcı hastalıklara karşı daha dirençli olmamızı sağlar. Yapılan çalışmalar, demirin ayrıca organizmanın normal ve sağlıklı çalışması için çok önemli olduğunu ortaya çıkarmıştır.

Mükemmel bir Omega 3 kaynağıdır

2002 yılında yapılan bir araştırmada*, cevizin içeriğindeki omega-3 yağ asitlerinin düzensiz kalp atışlarını engellediği, damarlarda daha az pıhtılaşma özelliği olan kan tipinin üretimine yardım ettiği görülmüştür. Ceviz, kalp ve damar sağlığını koruyan bir vitamin olan Omega 3 bakımından zengindir. Düzenli olarak ceviz tüketerek vücudunuzu kalp hastalıklarından koruyabilirsiniz. Aşırı stres altındaki insanlar, yüksek tansiyonu olan kişiler doktorlarının tavsiye ettiği miktarda ceviz tüketerek kan basınçlarını düşürmeye destek olabilirler. Ayrıca Omega 3’ün çocukların beyin fonksiyonlarının gelişimlerine destek olduğuna, zihinsel aktivitelerini güçlendirdiğine de değinelim. **

*Morgan, J.M., Horton, K., Reese, D., Carey, C., Walker, K., Capuzzi, D.M. 2002. Effects of Walnut Consumption as Part of a Low-Fat, Low-Cholesterol Diet on Serum Cardiovascular Risk Factors. International Journal for Vitamin and Nutrition Research, 72 (5): 341-347.

**Kaynak: Stevens LJ, Zentall SS, Abate ML, 1996. Omega-3 fatty acids in boys with behavior, learning, and health problems. Physiology and Behavior, 59 (4/5): 915-920.

Kolesterolü düşürür

2004 yılında yapılan bir çalışmada*, her gün 30 g ceviz tüketen tip 2 diyabet hastalarının kolesterol profillerinin iyileştiği tespit edilmiştir. Bu çalışmada yaşları 58 ile 59 arasında değişen denekler 3 gruba ayrılarak 3 farklı diyet programına tabi tutulmuş. Birinci diyete tabi olanların kalorilerilerin %30’u yağdan, ikinci diyete tabi olanların kalorileri -daha farklı yağ çeşidi olmak üzere- yine %30’u yağdan, üçüncü grubun diyet listesine ise bu yağ oranına ek olarak 30 g ceviz eklenmiştir. Altı ay sonra ceviz içeren diyete tabii olan kişilerin HDL/toplam kolesterol oranları diğer diyet gruplarından fazla olmuştur, ek olarak bu grubun LDL kolesterol içeriği %10 azalmıştır.

Özetle ceviz, kolesterolü düşürmede önemli rol oynar diyebiliriz. Tıp dilinde kötü kolesterol olarak LDL’yi düşüren ceviz, düzenli spor yapan kişiler için oldukça etkili bir ara öğündür.

*Tapsell, L.C., Gillen, L.J., Patch, C.S., Batterham, M., Owen, A., Bare, M., Kennedy, M. 2004. Including Walnuts in a Low-Fat/Modified-Fat Diet Improves HDL Cholesterol-to-Total Cholesterol Ratios in Patients with Type 2 Diabetes. Diabetes Care, 27 (12): 2777-2783.

Diyabet riskini azaltır

Cevizin hem kilo vermeyi kolaylaştırması ve hem de kan şekerini kontrol etmesi nedeniyle diyabet hastalığına karşı etkili olduğu düşünülüyor. Hatta yukarı anlattığımız araştırmadan sonra bazı şeker hastalarının diyet programlarına bir miktar ceviz eklendiğini de belirtelim.

Uzun süre tok tutar

Cevizin faydaları denildiğinde akla hemen iyi bir lif kaynağı olması gelir. Hepimizin bildiği gibi lifli besinler, tokluk hissini uzatarak, daha uzun süre yemek yemeden durabilmemizi sağlarlar. Bu da sağlıklı bir şekilde kilo vermek isteyen bireyler için harika bir seçenektir. Ayrıca lif, sindirim sistemini destekler, bağırsaklarımızı düzenler.

Cevizin faydaları demişken kalsiyumu unutmayalım!

Ceviz aynı zamanda iyi bir kalsiyum kaynağıdır. Kalsiyum üzerine yapılan araştırmalarda, kalsiyumun diş ve kemik gelişmesinde çok önemli rolü olduğu ve bununla birlikte magnezyum eksikliğinde koroner kalp hastalıkları, hipertansiyon, astım ve migren ağrılarının görüldüğü belirlenmiştir. Özetle kemik ve diş sağlığımızı uzun yıllar korumak istiyorsak ceviz tüketebiliriz. Her gün bir avuç kadar ceviz tüketmek dişlerimizi daha parlak ve güçlü, kemiklerimizi daha dayanıklı yapacaktır. *

Tapiero H, Tew KD, 2003. Trace elements in human physiology and pathology: zinc and metallothioneins. Biomed Pharmacothe 57(9):399-411.

Bryant RJ, Cadogan J, Weaver CM 1999. The new dietary reference intakes for calcium: implications for osteoporosis. J Am Coll Nutr 18(Sup5):406S-412S.

Touyz RM 2004. Magnesium in clinical medicine. http:// www. ncbi. nlm. nih. gov/ pubmed/ 14977544.

Ding Y, Luo Y, Fu J, 2014. Effects of Mn (II) on peroxynitrite nitrifying fibrinogen. Bio-med Mater Eng 24(1):901-907.

Cevizin faydaları saymakla bitmez aslında, fakat biz burada noktalamayı tercih ettik. Sağlığınız için hijyenik koşullarda paketlenmiş Tadım Ceviz İçi’ni tercih edebilirsiniz.