Magnezyum ve Çinko İçeren Besinler Nelerdir?

Malum havalar soğudu. Bugünlerde bağışıklık sistemimizin her zamankinden daha çok desteğe ihtiyacı var.  Hastalıkların da arttığı kış dönemi, kendimizi daha iyi koruyabilmek için çinko içeren besinler ile magnezyum açısından zengin besinlerden faydalanmamız gerekiyor. 

İşte bu nedenle eksikliğinde vücudumuzun düzenini bozabilecek, düzenli tüketildiğinde ise sağlığımıza büyük katkılar sağlayacak çinko ve magnezyum zengini besinleri sizin için bu yazımızda derledik. Herkesin merak ettiği bu konuyu, sizin için merak olmaktan çıkartıp kendinize ve çevrenize faydalı bilgi haline getiriyoruz.  

Öncelikle çinko eksikliği nasıl anlaşılır?

Vücudumuzun fonksiyonlarını sağlıklı ve düzenli bir şekilde devam ettirmesi için çeşitli minerallere ihtiyacı var. Çinko da bu olmazsa olmaz minerallerin başında geliyor. 

Çinko eksikliği uzun süreli bir hal aldığında; nedeni açıklanamayan kilo kaybı, iştahsızlık, saç dökülmesi, yaraların iyileşmesinde gecikme, halsizlik gibi çeşitli belirtiler oluşuyor.

Koku ve tat almamızı sağlayan enzimlerden biri çinkoya ihtiyaç duyduğu için, eksikliğinde tat ve koku kaybı da yaşanabiliyor. 

Çinko içeren besinler nelerdir? 

Vücudumuzda demirden sonra en fazla bulunan element olan çinko, bağışıklık sistemi ve metabolizmaya fayda sağlarken, yaraların iyileşmesine ve cilt sağlığının korunmasına da etki ediyor. 

Ancak bu kadar temel bir bileşen olsa da vücudumuz çinkoyu üretmiyor ve depolamıyor. Bu nedenle her gün düzenli olarak dışarıdan almamız gerekiyor.

Peki çinko içeren besinler neler?

  • Hindi eti, dana eti, kuzu eti, ciğer
  • Sarımsak, ıspanak, bezelye, beyaz mantar,
  • Karides, balık eti, istiridye,
  • Susam, yumurta sarısı ve kakao 

Magnezyum eksikliği nasıl belli olur?

Gelelim magnezyuma… Magnezyum da özellikle kemik ve kas sağlığı için önem taşıyor. Ayrıca sinir ve kas sistemini korumada, kan basıncını ve kan şekerini düzenlemede etkin rol oynuyor.

Magnezyum eksikliği de bu yüzden kendimizi sürekli yorgun hissetmemize neden oluyor. Kan basıncını doğrudan etkilediği için eksikliği halinde migren ataklarına yakalanma riskimiz artıyor. Ayrıca kas krampları, iştahsızlık, kronik ağrılar, çarpıntı ve ritim bozukluğu, uyku problemi, kabızlık, mide bulantısı, hafızada zayıflık gibi çeşitli belirtiler de görüyoruz.

Magnezyum içeren besinler nelerdir? 

Magnezyum insan vücudunda en fazla bulunan dördüncü mineral. Vücut içinde üretilemediği için çinko gibi dışarıdan besinlerle alınması gerekiyor. Vücudumuzdaki magnezyum rezervini düzenli olarak yenilememiz bu anlamda hayati öneme sahip. Peki bu hazine nerede yatıyor?

Lahana, pazı, ıspanak gibi yeşil yapraklı sebzelerde bolca magnezyum bulunuyor. Chia tohumu, kinoa, beyaz fasulye, barbunya, börülce, ton balığı gibi yağlı balıklar, muz, avokado, kaju, bitter çikolata, yağsız yoğurt, süt gibi besinlerden de magnezyum alabiliyoruz. 

Peki çinko ve magnezyumu bir arada alamaz mıyız? 

Hem magnezyum hem de çinko içeren besinler yok mu? Elbette var. 

O mucize besinleri açıklıyoruz: Kabak çekirdeği!☺ 

Sadece o mu? Tabii ki hayır. Ceviz, badem ve ay çekirdeği de magnezyum ve çinko bakımından zengin içeriğe sahip. Örneğin günde sadece bir avuç badem tüketerek magnezyum ihtiyacınızı yüzde 18 oranında karşılayabilirsiniz. Düzenli olarak tükettiğiniz kabak çekirdeği, ceviz, ay çekirdeği size bolca çinko, magnezyum ve sağlık olarak geri dönecek! ☺

Getir
İste Gelsin
Sanal Market
Banabi