Kuruyemişsiz Bir Diyet Listesi Olmaz: Diyet Yapanlar İçin İdeal Kuruyemişler

Herkes hayatının bir döneminde diyet yapar illa. Ya kilo vermeyi hedefleriz ya fit kalmak isteriz ya da “Yeter artık bundan sonra sağlıklı besleneceğim” deriz. Böyle zamanlarda sıkı sıkı takip ettiğimiz bir diyet listesi vardır mutlaka. Hem lezzetli ve sağlıklı bir besin kaynağı oldukları hem de harika bir ara öğün alternatifi sundukları için kuruyemişlerin bu listede mutlaka yer alması gerektiği artık hepimizin malumu. Özellikle bazı kuruyemişler var ki; besin değerleri, kalorisi ve verdiği enerjiyle diyet yapanlar için olmazsa olmaz konumunda. Biz de hangi kuruyemiş neden diyet listemizde olmalı yakından bakalım istedik…

Çiğ badem

En yüksek protein değerine sahip olan kuruyemişlerden biri sayılan çiğ badem içi, sırf bu nedenle bile bir diyet listesi için vazgeçilmez. Dahası tekli ve çoklu doymamış yağ asidi içerir. Bir diyette doymuş yağların doymamış yağlarla yer değiştirmesi normal kan kolesterol düzeyinin korunmasına katkıda bulunur. Badem ayrıca demir açısından zengindir; bu da bağışıklık sisteminin normal fonksiyonunu destekler, yorgunluğun ve bitkinliğin azalmasında rol oynar. Ayrıca içeriğindeki kalsiyum sayesinde diyetimiz boyunca enerjimiz yerinde olur.

Ceviz içi

Favori kuruyemişlerimizden biri olan ceviz içi, diyet yapanlar için de adeta biçilmiş kaftan! Üstelik kalori açısından güvenle tüketebileceğimiz gibi yorgunluk ve uykusuzluğa da iyi gelir. Ceviz yüksek miktarda lif içerir, bu da açlık hissini bastırmaya yardımcı olur, ayrıca bağırsakları düzenler ve sindirim sistemini destekler. Dahası ceviz içeriğindeki sağlıklı yağlar nedeniyle diyet yapanların gözdesidir, bir avuç ceviz günlük Omega 3 ihtiyacının neredeyse tamamını karşılar. Kısacası ceviz hem kahvaltılarda hem de ara öğünlerde sağlıklı atıştırmalık ihtiyacı için birebir.

Diyet listesi de arada tatlı ister: Hurma

Diyet yapanların şeker ihtiyacını en doğal şekilde karşılamasıyla gönüllere taht kuran hurma, ilave şeker içermez, daha dengeli ve uzun süreli enerji sağlar, sağlıklı kilo vermeye yardımcı olur. İçeriğindeki yüksek lif sayesinde uzun süre tok tutar. Ayrıca potasyum ve demirin yanı sıra B2, B3 ve E vitamini açısından zengindir. Bedenimize de ruhumuza da iyi bakar.

Kuru kayısı

Diyet yaparken tatlı ihtiyacını en doğal ve sağlıklı yoldan karşılamak için bir diğer seçeneğimiz de kuru kayısı. Yüksek lif içeren kuru kayısı, sağladığı tokluk hissiyle bir diyet listesi için lezzetli bir alternatif. Ayrıca kuru kayısı yüksek oranda C vitamini içerir. Bu da kolajen oluşumuna katkıda bulunur, bağışıklık sisteminin normal fonksiyonunu destekler, yorgunluk ve bitkinliğin azalmasına yardımcı olur. Kayısının bağırsak fonksiyonlarını düzenleme konusunda etkili olduğunu da unutmamak gerekir. Dilerseniz Güneşte Kurutulmuş Kuru Kayısı da tercih edebilirsiniz. Kuru kayısınızı ister süt veya yoğurtla ister ceviz veya fındık gibi kuruyemişlerle karıştırarak kendinize hem pratik hem de çok sağlıklı ara öğünler hazırlayabilirsiniz.

Çiğ kaju fıstığı

Diğer kuruyemişlere kıyasla daha düşük yağ oranına sahip olan çiğ kaju fıstığı, doğru tüketildiğinde kilo vermemize ve formumuzu korumamıza yardımcı olur. İçeriğindeki doymamış yağlar sayesinde kolesterol düzeyinin korunmasına katkıda bulunur, Omega 6 sayesinde kalp sağlığını korumada etkilidir. Ayrıca yüksek oranda lif içerdiği için açlık hissini bastırır. Tüm bunların yanı sıra potasyum, demir, selenyum, magnezyum ve kalsiyum açısından zengindir. Dahası triptofan içeriğiyle mutlu da eder!
Verdiği mutlulukla, lezzeti ve sağlığıyla kuruyemişler zaten her zaman favorimiz. Ama özellikle diyet yaparken gereken ekstra motivasyon, güç ve enerji için de vazgeçilmezler. Zaten bir diyet listesi ancak kuruyemişlerle bu kadar mükemmel olurdu! Sağlıkla kalın…