Kalsiyum Neden Gereklidir? Hangi Kuruyemişler Kalsiyum Bakımından Zengindir?

Vücudumuz, sinir ve sindirim gibi sistemlerin başarılı bir şekilde çalışması için vitamin ve minerallere ihtiyaç duyar. Oldukça önemli roller üstlenen kalsiyum da vücudumuzu destekleyen minerallerden birisidir. Hatta kendisi ‘en çok depoladığımız mineral’ unvanına sahiptir. Bu durum bizi her ne kadar şanslı kılıyor olsa da ileride oluşabilecek rahatsızlıkların önüne geçebilmek için takviyelerle vücudumuza kalsiyum alabilmemiz oldukça önemlidir. Zira kendisine her yaş grubunda, farklı düzeylerde ihtiyaç duyarız. O halde vücudumuz için bu kadar önemli olan kalsiyumu daha yakından tanımaya ve hangi besinlerde kalsiyum bulunduğunu öğrenmeye ne dersiniz?

Kalsiyumun faydaları nelerdir?

Kalsiyumun küçük yaşlardan itibaren kemik ve diş gelişimi için önem teşkil ettiğini biliyoruz. İlerleyen yaşlarda da kadınlarda hamileliğin desteklenmesinde, yaşlılığa doğru ise kemik erimesinin önlenmesinde etkin rol oynar. Ancak bu mineral sadece diş ve kemik sağlığı için gerekli değildir. Kalp ritminin düzenlenmesinde, kas gruplarının kasılmasında, sinir sisteminin çalışmasında vücuda yardımcı olur. Kalsiyumun faydalarını genel olarak şu şekilde de sıralayabiliriz:

  • Kemik ve diş sağlığını korur, gelişimlerine yardımcı olur.
  • Osteoporoza (kemik erimesi) yakalanma riskini azaltır.
  • Kanın pıhtılaşmasında görev üstlenir.
  • Damarları çevreleyen kasların gevşemesini sağlayarak kas hareketlerini düzenler.
  • Metabolizmayı düzenler, bağışıklığı güçlendirir.
  • Kalp sağlığını korur.

Bolca kalsiyum içeren besinler

Kalsiyum özellikle süt ve süt ürünlerinde bolca bulunur. Fakat bunların yanı sıra et ürünleri ve kuruyemişler de bu mineral açısından oldukça zengindir. “Peki günlük kalsiyum ihtiyacımız ne kadar ve bunu nasıl karşılayabiliriz?” diyor olabilirsiniz. Size hemen yanıtı verelim. Yetişkin bir bireyin günlük kalsiyum ihtiyacı yaklaşık olarak 1300 miligramdır. Bu ihtiyacı sabah kahvaltıda yenilen veya içilen süt ve süt ürünlerinden, öğle yemeğinde tüketilen mineral içerikli proteinlerden, akşam yemeğinde servis edilen yeşil sebzelerden ve ara öğünlerin yıldızı olan kuruyemişlerden karşılayabilirsiniz. Tüm ihtiyacı tek bir öğünde almak zorlayıcı olabileceğinden günlük beslenme rutininize ufak kalsiyum dokunuşları yaparak rahatlıkla takviyelerinizi alabilirsiniz. O zaman ne duruyoruz, haydi bu besinleri inceleyelim!

Süt ürünleri:

  • Peynir
  • Yoğurt
  • Süt / soya sütü

Kalsiyum açısından zengin et ürünleri:

  • Balık grubu (somon, hamsi, sardalya)

Kalsiyum deposu olan meyve ve sebzeler:

  • Roka
  • Fasulye
  • Balkabağı
  • Lahana
  • Ispanak
  • Portakal
  • İncir

Tüm zamanın favorileri: Kalsiyumun bol olduğu kuruyemişler

  • Badem
  • Ay çekirdeği
  • Fındık
  • Yer Fıstığı
  • Ceviz
  • Kuru üzüm
  • Hurma

Vücudumuz birçok sistemin olağan seyrinde çalışması için vitamin ve minerallerin desteğine ihtiyaç duyuyor. Sağlıklı birer birey olarak yaşamımızı sürdürebilmemiz için bize düşen de sağlıklı beslenme rutinlerimize bu takviyeleri dengeli bir şekilde eklemek. Beslenme rutininizi baştan aşağıya değiştirmeden ufak ve lezzetli dokunuşlarla bu ihtiyaçlara kavuşmak ise Tadım ailesi ile oldukça kolay! Kalsiyum açısından zengin Çiğ Badem İçi, Ceviz İçi, Sultaniye Kuru Üzüm ve daha birçoğuna bir tıkla ulaşabilirsiniz. 😊