Hangisi Size Göre: Son Dönemin Beslenme Trendleri

Teknoloji ilerlerken beslenme bilimi de boş durmuyor ve gelişiyor. Sağlıklı beslenme adına yapılan çalışmalar gün geçtikçe çeşitleniyor. 

Başlarda sadece doymak ve yaşamımızı devam ettirmek için besleniyorduk. Günümüzde ise besinleri kendi istek ve uygunluğumuza göre tüketir hale geldik. Yani artık sadece doymak için değil, aynı zamanda daha sağlıklı ve uzun bir ömür geçirmek adına çeşitli diyetlere uyuyoruz. 

Şimdi sizlere birkaç beslenme trendinden bahsedeceğiz. Size uygun olanı, aklınıza yatanı seçin, beğenin, uygulayın!

Ketojenik beslenme

Vücudumuza girdiği andan itibaren kilo aldırmaya başlayan karbonhidrat çeşitleri hayatımızda büyük yer kaplıyor. Diyete girsek dahi bir parça ekmek, makarna, patates bulunduruyoruz günlük menülerimizde… 

Ketojenik diyet ise karbonhidratı oldukça düşük seviyelerde tutup protein ve yağ oranını yükseltmeyi amaçlayan bir diyet uygulaması olarak öne çıkıyor. Karbonhidrat alımı düşünce vücut yağ yakmak için daha fazla enerji harcıyor ve kilo verme olayı gerçekleşiyor. 

Kilo vermeye odaklı kısa süreli bir diyet olan ketojenik diyet ilk 3-6 ay arasında diğer diyetlere göre daha hızlı ve daha fazla kilo kaybetmeye yardımcı olduğundan dolayı çokça tercih ediliyor. 

Sirkadiyen Diyet

Sağlıklı beslenme her zaman tabağın içinde ne olduğuyla ilgili bir kavram değildir. Yediklerimizin niteliğinin yanında ne zaman yediğimiz de önem taşıyor. Çünkü metabolizma, vücudun sirkadiyen ritmiyle birlikte çalışıyor. Sirkadiyen ritim ise aslında bizim biyolojik saatimiz, yani uyku ve uyanıklık döngüsünde vücudumuzun çalışma ritmi… Dolayısıyla vücudun biyolojik ritmine göre beslenmeye de sirkadiyen diyet diyoruz. 

Zaman kısıtlamalı bir beslenme şekli olan bu diyette gün doğumu ve batımıyla birlikte yemek saatleri sınırlı tutuluyor. Yani gün ışığı olan zaman dilimi içerisinde günlük beslenme ritüellerini tamamlamak gerekiyor. Gün battıktan sonra ise vücut gün içinde yenilenleri sindirerek günü tamamlıyor. 

Sirkadiyen diyet, bağışıklık sistemini güçlendiriyor, uyku kalitesini artırıyor ve tabii ki kilo vermeye yardımcı oluyor.

Aralıklı Oruç

Şu sıra en popüler beslenme trendleri arasında yer alan aralıklı oruç (Intermittent Fasting) da klasik diyetlerden ayrılıyor. Günün belirli zamanlarında yemek yeme ve kalan diğer zamanlarda ise kalorisiz ve asitsiz içecekler dışında bir şey tüketmeyerek vücudun sindirim faaliyetlerini gerçekleştirmesine izin verme gibi bir süreç işliyor. 

Aralıklı oruç kişinin kendi zamanlamasına göre belirleniyor. Genellikle günün 8 saatinde yiyerek, kalan 16 saatinde vücudu aç bırakarak yapılan bu diyette herkes yeme ve aç kalma saatlerini günlük hayatına göre ayarlayabiliyor.

Karnivor Beslenme

Karnivor diyeti, et ağırlıklı beslenmeyi öneren bir diyet türü. İnsanların avcı-toplayıcı dönemdeki gibi hayvansal ürünlere dayalı beslenmesi gerektiğini düşünen bir trend. 

Karbonhidrat, meyve ve sebze alımı olabildiğince az tutularak eski insanlar gibi güçlü bir vücuda sahip olunacağı düşünülüyor. Bu diyette protein oranı oldukça fazla yani et sevenler için önerilir☺

Pesketaryen Beslenme

Bir diğer protein ağırlıklı diyet türü de Pesketaryen diyet. Sadece bir farklılık var: Bu uygulamada sadece deniz ürünleri tüketiliyor, başka herhangi bir canlının eti bu diyetin içinde yer almıyor. Vejetaryen beslenmenin de bir çeşidi olan bu diyet, deniz ürünlerini ana protein kaynağı olarak görüyor. Bu ürünlerin yanında, baklagil, kuruyemiş ve tahıllardan da faydalanıyor. 

Eğer sağlıklı beslenme için pesketaryen diyet uyguluyorsanız zengin protein ve mineral içeren Tadım Çiğ Badem tüketebilirsiniz.


Yukarıdaki diyetlerden herhangi birini uygulamaya başlamadan önce aklınızda bulunsun:

Açlığınızı Bastırmanız İçin Yiyebileceğimiz Sağlıklı Atıştırmalıklar


Getir
İste Gelsin
Sanal Market
Banabi