Hangi Egzersiz Hangi Kas Grubunu Çalıştırır?

Sağlıklı ve fit bir vücuda sahip olmak hepimizin hayali. Giydiğimiz her şey üzerimizde güzel dursun, göbeğimizi içeri çekmek zorunda kalmayalım, kollarımız daha sıkı görünsün isteriz. Peki bunlar için ne yapmalıyız? Şüphesiz istediğimiz gibi bir vücuda sahip olmanın yolu düzenli olarak egzersiz yapmaktan geçiyor. Peki hangi egzersiz hareketleri hangi bölgeleri çalıştırıyor? Gelin o hareketlere ve etkili oldukları kas gruplarına beraber bakalım. 

Şınav

Şınav, fazladan bir ekipmana ihtiyaç duymadan vücut ağırlığınızı kullanarak yapabileceğiniz bir egzersiz. Genel olarak üst vücut bölgenizi çalıştırır. Üst vücutta göğüs, omuz ve üst kol kas gruplarını harekete geçirerek bu bölgelerin sıkılaşmasını sağlar. 

Başlangıç aşamasında bir miktar zor olduğunu söyleyebiliriz. Ama bu zorluğu aşmanın da çeşitli yolları mevcut. Doğrudan klasik şınavdan başlamak yerine vücut bu tempoya alışıncaya kadar daha basitleştirilmiş versiyonlarını deneyebilirsiniz. Örneğin yerde şınav hareketini yapmak yerine başlangıçta duvar şınavı yapabilirsiniz: Kollarınızı duvara dayayarak yapabileceğiniz bu versiyon sizi klasik şınav hareketine hazırlayacaktır. 

Sizi şınav çekmeye teşvik edecek, güçlenmenizi sağlayacak bir başka şey de Tadım Ceviz İçi! Kaslarınızı daha sağlıklı bir şekilde geliştirmek ve korumak için egzersizlerin yanı sıra fındık, ceviz, badem gibi kuruyemişleri tüketmeniz işe yarayacaktır.

Squat

Squat sadece kalça sıkılaştırmak için değil, aynı zamanda ön ve arka bacak kaslarını çalıştırmak için de harika bir egzersiz hareketi. Ayrıca ikincil olarak sırt ve karın kaslarını da kullandırarak buradaki yağ yakımını hızlandırıyor. Dahası ağırlık kaldırarak yapacağınız squat ile vücuttaki bütün kasları aynı anda çalıştırabilirsiniz. 

Ancak squat hareketinde sıkça yapılan bazı hatalar var ve bunlar vücudunuzu boşuna yorup kaslarınızın daha az çalışmasına yol açıyor. İşte o hatalar:

  • Adım genişliğini ayarlayamama
  • Dizleri öne ya da içeri doğru hareket ettirme
  • Başın karşıya değil yukarı doğru bakması
  • Vücudun ağırlık merkezini ayarlayamama

Plank

Egzersiz denince akla ilk gelenlerden olan Plank; yan, çapraz ve düz karın kaslarının yanı sıra kalça bölgesini de çalıştırıyor. Plank kelimesi İngilizce ‘tahta, kalas, payanda’ anlamında kullanılıyor. Dolayısıyla hareket de aynen bir tahta gibi dirseklerin üzerinde dümdüz durmayı gerektiriyor. Plank’ın tam, yan, diz üstünde, diz üstünde yan, decline plank gibi farklı versiyonları mevcut.

Genelde egzersizler hareket ederek yapılır ancak plank’ta sadece belli bir pozisyonda, belli bir süre kalmanız kaslarınızı çalıştırmanız için yeterli olacaktır. Ayrıca bu harekette doku zedelenmesi, yaralanma gibi risk ihtimalleri de olabildiğince düşük seviyede, çünkü öylece duruyorsunuz.☺ Peki bunun sırt ağrılarına, postüre ve koordinasyona ilaç gibi geldiğini söylesek… 

Mekik

Mekik tamamen yere yatıp alt vücudu sabit tutarak, üst vücudu yukarı kaldırarak yapılan bir harekettir. Karın ve bel kaslarını çalıştırmak ve tabii ki göbek eritmek için mükemmel bir yoldur. 

Egzersiz sırasında nefes kontrolü de çok önemli. Burundan nefes alıp ağızdan vermek mekik hareketinin tekrar sayısına oldukça fazla etki ediyor. Nefesi doğru kullandığınızda sayının da artacağını göreceksiniz. Mekik çekerken karın kaslarınızı sıkmaya da odaklanırsanız gelsin baklavalar diyebiliriz! Bir de üstüne egzersiz sonrası Tadım Çiğ Karışık Kuruyemiş Naturel tüketirseniz artık plajda kasıla kasıla dolaşmayı hak ettiniz☺


Sadece egzersiz yetmez, beslenme de önemli! 

Spor Yaparken Protein Almak Neden Önemli


Getir
İste Gelsin
Sanal Market
Banabi