Evde Spor Yapanların Sahip Olması Gereken Spor Malzemeleri

Son yıllarda evde spor yapmak, salona gitmeye tercih edilir oldu. Bunun en büyük sebebi ise önceden evde sadece basit egzersizler yapabiliyorken artık spor malzemeleri ve online dersler ile yoga, pilates, fitness gibi birçok çeşitli spor programına erişebiliyor olmamız.

Spor malzemeleri de evde spor yapma sürecini hem keyifli kılıyor hem de oldukça kolaylaştırıyor. İşte evde yapılan spordan en yüksek verimi almanıza yardımcı olacak malzemeler…    

Yoga Matı

İster yoga yapıyor ister vücut çalışıyor olun mat her türlü egzersizde elinizde bulunması gereken malzemelerden. Çünkü mat kullanmak boyun, omurga ve dizlerinizi korurken egzersizi de doğru bir şekilde yapmanıza olanak sağlıyor.

Yoga, pilates ve HIIT gibi karın egzersizi gereken sporlarda sırt üstü uzanarak pek çok hareket yapmak zorundasınızdır. Hareketleri gerçekleştirirken de bel ve boyun boşluğunu koruyarak çalıştırdığınız kas grubunun haricindeki bölgelere yük bindirmemeniz gerekir. Bu sebeple de mat seçimi oldukça önemlidir. Püf noktası ise matı hangi egzersizlerde kullanacağınızdır. Yoga, pilates gibi programlarda kullanmak için daha ince, ağırlık çalışmanızı gerektirecek HIIT, fitness gibi programlar için ise kalın yapılı matları tercih etmelisiniz.

Ağırlık Seti

Vücudunuzdaki kas kütlesini artırmak için ağırlık çalışmak güzel bir seçenektir. Yaptığınız egzersizlere hafif ağırlıklar eklemek direncinizi artırarak hareketlerden de daha iyi verim almanızı sağlayacaktır.

Ağırlıklardaki en önemli mevzu vücudunuzu birden zorlamamaktır. Daha öncesinde bu tarz spor malzemeleri ile çalışmadıysanız önce vücut ağırlığınızla başlamalı sonrasında yardımcı ekipmanlarla kademeli olarak artışa geçmelisiniz.

Atlama İpi

Karın, bacak ve kollar dâhil olmak üzere vücudunuzda bulunan birçok kas grubu ip atlama yaparken eş zamanlı olarak çalışır. Yağ yakmada da oldukça etkili olan bu antrenman aynı zamanda spora başlamak için de güzel bir ısınma yöntemidir.

Uzun saatler boyunca kardiyo yapmaktansa aralıklı olarak ip atlamayı gönül rahatlığıyla tercih edebilirsiniz. Üstelik tek ihtiyacınız olan bir atlama ipi!

Direnç Bandı

Herhangi bir programa başlamadan önce kasların ısınmasını sağlamak büyük önem taşır. Direnç bantları, kapsamlı bir ısınma sağlayarak egzersiz sırasında kaslarda oluşabilecek zedelenmelerin önüne geçmenizde size yardımcı olur.

Birçok harekete dâhil edebileceğiniz bantlar ile daha kontrollü ve etkili bir şekilde spor yapabilirsiniz. Ayrıca ağırlık kullanmak size göre değilse farklı kalınlık ve sertlikteki direnç bantları ile istediğiniz etkiye ulaşabilirsiniz. Pilates yaparken de sık sık karşılaşacağınız bu malzeme katlanabilir yapıda oluşuyla gittiğiniz her yerde size eşlik etmeye de uygundur.

AB Wheel

Son zamanlarda karşımıza çıkan AB Wheel karın kaslarını çalıştırmada ve bu bölgedeki yağları eritmede yardımcı olan bir ekipmandır. Çoklu kas gruplarına etki ederken denge mekanizmanızı da güçlendirir.

Başlangıç seviyesindekiler için zorlayıcı olabilecek AB Wheeler kullanılırken dikkatli olunmalıdır. Yapılan hareketlerde kol, omuz ve sırt da çalıştırıldığından ters bir hareket hâlinde kaslarınızda hasara yol açabilirsiniz. Dolayısıyla bu ekipmanı uzun vadedeki antrenmanlarınıza dâhil etmeniz sizin için daha iyi olacaktır.

Sağlık Topu

Temel olarak vücut dayanıklılığının artmasına katkı sağlayan sağlık topları, ağırlık setleri ile aynı işlevi görür. Genel olarak top fırlatma, yakalama ve şınav gibi alanlarda kullanıldığından pliometrik egzersiz olarak da adlandırılır. Bu egzersizlerin esas amacı, kas yapılarını kuvvetlendirerek hareket kabiliyetini arttırmaktır.

Ağırlık açısından geniş bir yelpazesi bulunan yardımcı ekipmanın seçimi de oldukça önemlidir. Kullanım alanınızı ve kas kütlenizi baz alarak ortalama bir ağırlık seviyesi seçmeli, ilerleme kaydettikçe ağırlık değiştirmelisiniz.

Barfiks Demiri

Evlerde bulunan spor malzemeleri arasında en yaygın olanı barfiks demiridir. Birbirine yakın iki duvar arasına veya kapı arasına sıkıştırılan barfiks demirleri sayesinde sırt ve kol kaslarınız beraber çalışır.

Oldukça zor bir hareket olarak görülen barfiks çekmek uzun vadede duruş bozukluklarının da giderilmesinde rol oynar. Ancak AB Wheel ekipmanında olduğu gibi barfiks demirini kullanırken de dikkatli olmak gerekir. Kapı aralarına sabitlenen demirin sıkıştığından emin olunmalıdır. Ayrıca barfiks çekmeye geçmeden önce sırt ve kol kaslarınızı da güçlendirmeniz gerekmektedir.

Pilates Topu

Yıllardır evlerde hatta ofislerde bile görmeye alışık olduğumuz spor malzemeleri arasında pilates topu da yer alıyor. Pilates programlarında kullanılan bu top aslında pek çok alanda karşımıza çıkıyor.

Denge kabiliyetini artırmada yardımcı olan pilates topu, sırt ve karın bölgesini çalıştırmak için tercih ediliyor. Evde sporun yanı sıra doğumhanelerde de kullanılan top, pelvis bölgesindeki kasları güçlendiriyor ve doğum esnasında gevşemeye yardımcı oluyor. Her programda kullanabileceğiniz bu elastik top spor hayatınızı oldukça kolaylaştıracak.

Spor, sağlıklı bir vücut için dengeli beslenmeyle beraber olmazsa olmazımızdır. Spor yaptıktan sonra ara öğünlerinizi aksatmamalı ihtiyacınız olan takviyeleri aldığınızdan emin olmalısınız. Bir porsiyon Tadım Fırınlanmış Tuzsuz Yer Fıstığı yüksek miktarda protein ve lif içerdiğinden kas oluşumunuzu desteklemede size yardımcı olacak lezzetli mi lezzetli bir ara öğün alternatifidir, bizden söylemesi.