Doyurucu Bir Beslenme Çantası Nasıl Hazırlanır?

Uzun ve ‘zorunlu’ bir aradan, keyifli bir tatilden sonra kelimenin tam anlamıyla ders zili yeniden çaldı! Pek çok öğrencinin bir süredir hasret kaldığı bu sesi bazı miniklerse ilk kez duydu. Arkadaşlarla kontrollü kavuşma heyecanı, yeni dersler, iple çekilen teneffüsler derken ebeveynlerin aklına ise o kadim soru düştü: “Çocuğum okulda ne yiyecek, içecek acaba?” Biliyoruz ki bedensel ve zihinsel gelişimin tamamlanması için beslenme çok önemli. Dahası uzmanlar dengeli ve sağlıklı beslenmenin en az çalışmak kadar okul başarısını etkilediğini belirtiyor.

Peki, size “Beslenme konusunda endişeye gerek yok” desek? Çünkü evdeki dengeli beslenme rutinini okul öğünlerinde korumak sandığınız kadar zor değil. Üstelik hijyen ve sağlık nedeniyle beslenme çantası yeniden kurtarıcımız olmuşken, istersek mutfağı okula bile taşıyabiliriz. O zaman gelin doyurucu, lezzetli, sağlıklı bir beslenme çantası nasıl hazırlanır; hangi besinlere yer vermek gerekir yakından bakalım…

Kahvaltı rutini kaçmaz

Gelişim sürecinde olan çocuklar için kahvaltı çok önemlidir çünkü sağlıklı yağların, karbonhidrat, protein ve vitaminlerin bir arada alınmasını sağlar. İdeal olan okula gitmeden önce evde yapılacak bir kahvaltıdır. Ancak uykunun tatlı geldiği ya da geç kalındığı zamanlarda kahvaltı alışkanlığını aksatmamak adına haşlanmış yumurta, tek porsiyonluk kahvaltılık peynir-bal, paket süt gibi ürünleri beslenme çantasına ekleyebilirsiniz. Kahvaltıyı sağlıklı yağlar ve lif açısından zengin bir lezzetle tamamlamak için bir avuç ceviz içi ilave edebilirsiniz. Böylece çocuğunuz protein, kalsiyum, magnezyum, çinko, sodyum, potasyum ve pek çok vitamin açısından zengin bir menüyle güne başlar. Gün boyu enerjik, öğrenmeye açık, konsantre kalır.

Sevilesi sebzeler

Her bir sebze vitamin, mineral, lif ve antioksidanlar bakımından zengin besin kaynağıdır. Lifli yapıları sayesinde uzun süre tok tuttukları gibi kalp ve damar sağlığını korumaktan bağışıklık ve sindirim sistemini desteklemeye kadar sayısız faydası vardır. Bu nedenle dengeli ve sağlıklı bir öğünün olmazsa olmazlarındandır. Beslenme çantası denilince sebzeleri nasıl menüye dahil edeceğiniz konusunda kafanız karışabilir belki. Hiç karışmasın! Mevsim sebzelerini seçmeye özen göstermek ve sebzeyi çocuklara sevdirebileceğiniz şekilde sunmak yeterlidir.

Bunun için neler mi yapılabilir? Sağlıklı bir proteinle (evde hazırlayacağınız köfte, tavuk ızgara vb.) birlikte mevsim yeşillikleri ve kabak gibi sebzelerle leziz bir sandviç hazırlayabilirsiniz. Sebzeyi çocuğunuzun sevdiği bir yemek içinde kullanabilirsiniz; mesela köftesine havuç, mantar gibi sebzeler ekleyebilirsiniz. Patates, havuç, bezelye, ıspanak gibi sebzeleri tek başına ya da başka sebzelerle karıştırarak püre yapabilirsiniz. Çocuklar renk sever, fırında pişirilen çeşitli ve renkli sebzeleri favori lezzetleriyle (patates, makarna vb.) harmanlayabilirsiniz. Sebzelerden figürler yapmak gibi görsel numaralarla bu lezzetleri daha ilgi çekici hale getirebilirsiniz. Eğer sebzeyi olduğu gibi seven bir çocuğunuz varsa şanslısınız; dilimlediğiniz havucu, salatalığı veya haşlayıp ufak parçalara ayırdığınız karnabaharı, brokoliyi öğüne ekleyebilirsiniz. Yanında da ayran, doğal meyve suları gibi içecekler tercih edebilirsiniz.

Meyvelerle tamamlayalım

Meyveler de tıpkı sebzeler gibi vitamin ve mineral deposudur. Su ve sağlıklı şeker ihtiyacını karşılarlar, kas ve eklem gelişimi destekleyip bağışıklık sistemini geliştirirler, enerji verirler, hücreleri yenilerler hatta alerjilere karşı vücut savunmasına destek olurlar. Dolayısıyla beslenme çantasına yine mevsimine göre seçeceğiniz meyvelerden en az bir porsiyon koymak vücudun günlük ihtiyacını karşılamak için gereklidir. Burada dikkat edilmesi gereken en önemli nokta ise doğrandıktan sonra vitamin kaybı olacağından meyveyi bütün halde koymak olur. “Hem tüketim kolaylığı olsun hem de lezzet ve sağlıktan ödün vermeyelim” derseniz kuru meyveleri de listenize ekleyebilirsiniz. En doğal haliyle Tadım Güneşte Kurutulmuş Kayısı, demir deposu Sultaniye Kuru Üzüm ve lokma lokma tüketilebilecek Kuru Erik leziz bir ara öğün alternatifi olur. Ayrıca hazırladığınız sandviçleri, sebzeleri de mükemmel bir şekilde tamamlar.

Bir beslenme çantası nasıl level atlar: Kuruyemişlerle!

Her beslenme çantası bir assoliste ihtiyaç duyar! Boyundan büyük lezzetleri, sayısız faydalarıyla kuruyemişler burada da sahneye çıkar ve tüm menüyü tamamlar. Üstelik kuruyemişler çocukların fiziksel gelişiminin yanı sıra zihinsel gelişimlerini de destekler. İçeriğindeki Omega 3 yağ asitleri, B vitamini ve çinko, kolin gibi mineraller sayesinde bilişsel fonksiyonları ve hafızayı güçlendirir, öğrenme yeteneğini geliştirir. Kas, kemik ve sinir sistemini güçlendirir, enerji verir, protein açısından zengindir. Kuruyemişlerin içeriğindeki demir sayesinde kırmızı kan hücrelerinin oluşumu artar, bağışıklık sisteminin normal fonksiyonu desteklenir, yorgunluk ve bitkinlik azalır. Dahası lifli yapıları sayesinde kuruyemişler uzun süre tok tutarlar. Tüm bu faydalı etkileri ve daha nicesini Tadım Ceviz İçi, Çiğ Badem İçi, Çiğ Fındık İçi ve Çiğ Kaju Fıstığı gibi lezzetlerde bulabilirsiniz. Tam beslenme çantasına sığacak boyutuyla Çiğ Karışık Kuruyemiş Naturel de çocuğunuzun favorisi olmaya aday! Yılların değişmeyen lezzeti Karışık Kuruyemiş Klasik durur mu, o da mini boyutuyla teneffüsün yıldızı olur!

Bazı küçük sürprizler…

Ebeveynlerin bir korkulu rüyası da el değmeden geri gelen beslenme çantası olsa gerek! Çünkü çocuklar aynı besinleri tüketmekten kolay sıkılabilirler, çeşitlilik ararlar. Ona küçük kaçamaklar sağlamak adına evde sağlıklı malzemelerle hazırlayacağınız bir dilim kek, kurabiye gibi atıştırmalıkları ya da bol kuruyemişli granolaları beslenme çantasına ekleyebilirsiniz. “Ben hamur işinden anlamıyorum”, “Çalışıyorum, vaktim yok” diyen ebeveynler ise üzülmesin. Yalnızca doğal bileşenlerden oluşan, ilave şeker içermeyen, yüksek lif oranı sayesinde uzun süreli tokluk hissi yaratan Tadım Hurmalı Bar çocukların abur cubur isteklerini sağlıklı bir şekilde karşılar.

Tüm bu saydıklarımızla çocuklarımızın damak tadına uygun dengeli, sağlıklı ve leziz menüler oluşturulabilir. Besin değeri yüksek, doğal ve kolay taşınabilecek lezzetlerle hazırlanacak bir beslenme çantası günü kurtarır. Keyifli, sağlıklı, bol kahkahalı teneffüsler dileriz!