Diyetteyken Kuruyemiş Tüketmek İçin 5 Neden

Güzel bir yaz dönemini artık yavaş yavaş arkamızda bırakıyoruz. Kendini iyiden iyiye hissettirmeye başlayan soğuk havalarla beraber hepimiz bir kez daha sağlığımıza odaklanıyoruz. Mevsim geçişlerinde hasta olmamak, enerjimizi yitirmemek adına kendimizce önlemler alıyoruz. Zira okulların açılması, iş hayatında temponun giderek artmasıyla sağlıklı olmak en büyük önceliklerimiz arasında yer alıyor. Bazılarımız bu dönemde daha sağlıklı bir vücut için diyete başlarken bazılarımızsa yeme düzeninde değişikliklere gidiyor. Aslına baktığımızda ikisinin de temeli dengeli beslenmeden geçiyor. Biz de bu yazımızda size dengeli beslenmenin anahtarı olan kuruyemiş tüketiminden bahsetmek istiyoruz. Hem diyet yapanlarımıza hem de yeni bir yeme düzeni oluşturmak isteyenlerimize en büyük iyiliği yine kuruyemişler yapacak. Haydi sizi bir an önce kuruyemiş tüketmek için nedenler sıraladığımız listemize alalım.

Sağlıklı bir yaşam için: Doymamış yağlar

Diyet safi olarak kilo vermek için uygulanabileceği gibi yapılan spora destek sağlamak ya da daha sağlıklı bir bedene sahip olmak için de yapılabilir. Bu sebeple diyet listeleri kişiden kişiye değişiklik gösterse de temel bazı noktalar vardır. Bunlardan birisi de doymamış yağların doymuş yağlar ile yer değiştirmesini sağlamaktır. Peki nedir bu doymamış yağ, diyet ve kuruyemiş ile ilgisi ne?

Doymamış yağlar en kısa tanımıyla bitkisel yağlardır. Vücudumuzda üretimleri gerçekleşmez. Bu sebeple son derece faydalı olan bu yağları ek takviyeler aracılığıyla almamız gerekir. İşte burada da kuruyemişler devreye girer. Tohumları faydalı yağlarla depolanmış olan kuruyemişler en güzel takviyelerdir. Sağlıklı beslenme listelerinde de bu sebeple kendilerine sağlam bir yer edinmişlerdir. Yani mesajımız net; sağlıklı bir yaşam için hayvansal yağ tüketimini azaltıp bitkisel yağlara yönelmeliyiz. Bitkisel yağların en güzel hali de kuruyemiş olarak karşımıza çıkıyor.

Yağ yakımına yardımcı olurlar

Kuruyemiş tüketmek sadece doymamış yağların vücudumuza alınmasını sağlamaz. Aynı zamanda doğru miktarda tüketildiğinde yapılarında bulunan lif ve protein sayesinde bu yağların hızla yakılmasına, ilerleyen zamanlarda ise vücuttaki yağ oranının azalmasına destek sağlar.

Ara öğünlerde kurtarıcınız olurlar

Sağlıklı beslenme düzenin olmazsa olmazı ara öğünlerdir. Diyet yaparken vücudumuz alışık olduğu ortamdan uzaklaşır. Hatta beynimiz bu dönemde yeteri kadar beslenmediğimizi düşünür. Bu durumun dışarıya vurumu da agresiflik, mutsuzluk ya da bitkinlik olabilir. Ara öğünler değişen düzenimizde dengeyi kurabilmek adına köprü görevi görür. Enerjimizin azaldığı saatlerde bedenimiz bize ara öğünün sinyalini verir. Ara öğünlerin püf noktası; hafif ancak besin değeri yüksek yiyecekler tüketmektir. Fındık, ceviz, badem gibi çiğ kuruyemiş çeşitleriniya da üzüm, erik, hurma, incir, kayısı gibi kuru meyveleri yemek size hem ihtiyacınız olan enerjiyi verir hem de protein, demir, lif gereksinimlerinizin karşılanmasına yardımcı olur.

Lifli yapıları sayesinde tok tutarlar

Diyet yaparken belki de en zorlanılan nokta ‘tokluk’ hissiyatının oluşamamasıdır. Ancak iyi bir listede lif açısından zengin kuruyemiş çeşitleri bulunur ve bireyin böyle bir durumla karşılaşmaması sağlanır. Zira çiğ kuruyemiş ve kuru meyvelerin sindirimi diğer besinlere göre daha geç gerçekleşir. Böylelikle yemiş olduğunuz bir porsiyon (yaklaşık 30 gram) kuruyemiş, size hem uzun sürecek bir tokluk hissiyatı verir hem de bağırsak hareketlerini düzenleyerek oluşabilecek rahatsızlıkların önüne geçer.

Vücudunuzu koruma altına alırlar

Kuruyemişler oldukça zengin besin içeriklerine sahiptir. Özellikle vücudumuzda üretilemeyen vitamin ve yağların dışarıdan alınmasını bizim için kolaylaştırırlar. Dış tehditlere karşı savunma mekanizması oluşturan E vitamini, bedenimizin işleyişi için son derece önemli olan B vitaminleri, proteinler ve minerallerle tam bir koruma sağlarlar. Düzenli kuruyemiş tüketimi işte bu nedenle kalp rahatsızlıklarından cilt problemlerine kadar tepeden tırnağa fayda sağlar. Diyette de önemli olan bağırsak florasının düzenlenmesinde kilit rol oynarlar.

Bonus olarak kuruyemiş hem sıcak hem soğuk içeceklerin yanına, diyet listelerinin müdavimi olan salataların içine, meşhur yemeklerimize, kahvaltıları süsleyen granola kaselerine ve enerji takviyesi ara öğünlere çok ama çok yakışıyor. O halde ne duruyoruz, kalitesinden ve lezzetinden ödün vermeyen Tadım ailesinin çiğ kuruyemiş ve kuru meyveleri ile tanışmanın tam zamanı! 😊