Genel Güçlendirme: CrossFit Nedir? Nasıl Yapılır?

Fit bir vücuda sahip olmanın tanımı artık sadece zayıf olmak değil. Aynı zamanda güçlü ve sıkı olmak da fit olmaya dahil. Yani yine kaslarımıza iş düşüyor. Tabii bir de hızlı sonuç almak istediğimizi de hesaba katarsak, oklar CrossFit’i işaret ediyor. CrossFit şu sıralar fit olmanın en etkili ve en moda yolu oldu diyebiliriz. O halde gelin… Sürekli değişen, yüksek yoğunluklu ve fonksiyonel olan bu antrenman metoduna yakından bakalım.

CrossFit nedir?

Vücudun genel kondisyonunu yükselten; kas kütlesini, dolayısıyla güç oranını artırmaya yönelik yapılan çalışmalar bütünüdür. Bu antrenman metoduyla kısa sürede fit bir vücuda sahip olunabilir. Ama nasıl?

Öncelikle kalıplaşmış ve sıkıcı spor aletlerini bir kenara bırakıp kendi vücut ağırlığınızla kalori yakıyorsunuz. Jimnastik, halter, tırmanış ve kürek gibi birçok spor dalının en güzel yönlerini içinde barındıran CrossFit, yüksek tempoyla vücudun sınırlarına saygı duyarak olabilecek en ideal şekilde kalori yakmayı hedefliyor. 

Bu antrenmanlarda sporcunun yaşına, kilosuna, gücüne, kondisyonuna göre bir program hazırlanarak, ölçülebilir ve tekrarlanabilir sonuçlar elde etmek için çalışmalar yapılıyor. Peki bu çalışmaların içeriği ne? Hemen anlatalım…

Nasıl CrossFit yapabiliriz?

Yapanların yüksek düzeyde güç geliştirmelerine yardımcı olan, yük, mesafe ve hız unsurlarını öne çıkaran CrossFit, her gün farklı bir antrenman mantığıyla çalışıyor. Bu antrenman mantığına ise ‘Workout of the Day’ (WOD) deniyor. Türkçe ‘günün antrenmanı’ anlamına gelen bu yöntemle, vücudun farklı kaslarını farklı hareketlerle çalıştırmak, bunu yaparken de sıkıcılıktan uzaklaşmak hedefleniyor. 

Karmaşık spor aletlerine yer verilmiyor demiştik… Sporcular genellikle kendi ağırlıklarını kullanarak çalışıyor. Kulplu demir dumble, barfiks demiri, halat, jimnastik halkaları gibi serbest ağırlıkları ve elektriksiz basit çalışma aletlerini kullanabiliyorlar. 

Siz de başlayacak olursanız vücut ağırlığını bir süre boyunca ara vermeden farklı yerlere taşımak, büyük bir traktör tekerleğini sürmek, kalın bir halat sallamak bu sporda görebileceğiniz en yaygın antrenmanlardan olacaktır. 

CrossFit jargonu

Eğer yazımızı okuyup ben de mi başlasam diye düşündüyseniz önce yanınıza bir paket Tadım Fırınlanmış Tuzsuz Yer Fıstığı alın, sonra bu sporun jargonuna şöyle bir bakın istedik☺

Box: CrossFit salonu 

BW: Body Weight – Vücut ağırlığı anlamına gelir.

WOD: Workout of the Day – Günün antrenman programı.

PR: Personal Record – Kişisel kayıtlar anlamında kullanılır.

1RM: 1 rep maximum – Maksimum bir tekrar anlamına gelir.

AMRAP: As Many Reps as Possible – ‘Yapabildiğin kadar set’ anlamına gelen bu antrenmanlarda birkaç hareket ve belli bir süre verilir. Bu sınırlı sürede yapabileceğiniz kadar set yapmanız beklenir.

EMOM: Every Minute on the Minute – Antrenmanı bir dakika içerisinde tamamlamaya çalışmak anlamına gelir.

AFAP: As Fast as Possible – ‘Mümkün olduğunca hızlı’ anlamına gelir, antrenman sırasında hıza odaklanılır.

Chipper: Döngü antrenman, ara vermeden başa dönme anlamında kullanılır.

Artık Crossfit ile ilgili tüm bilgilere sahip olduğunuza göre ne duruyorsunuz, yakın gitsin kalorileri!

Getir
İste Gelsin
Sanal Market
Banabi