İyi Cilt Bakımı İçin İlk Adım: Beslenme Rutinini Değiştirmek

Sağlıklı, ışıl ışıl parlayan bir cilde sahip olmayı kim istemez? Bunun için çeşitli kozmetik ürünleri yardımınıza koşabilir ama aslında sağlık mevzubahis olduğunda, en temel kriter beslenmedir. Unutmayın, cildiniz bakım ürünleriyle dışarıdan desteklenir, beslenme şeklinizle içeriden güçlenir. Dolayısıyla iyi bir cilt bakımı için öncelikle beslenme rutininizi değiştirmeniz gerekir. Sizi sağlıklı bir cilde kavuşturacak besin önerilerimizi sıraladık.

Su tüketmeyi atlamayın

Eminiz ki çok sık duymuşssunuzdur ama tekrarlamakta fayda var. Yaşamın temeli, hepimizi besleyen en yüce güç sudur! 🙂 Yeterli su tüketiminin cilde iyi geldiği gibi vücudumuzun diğer organlarını da sağlıklı tuttuğu biliniyor. Dermatologlar, günde 3-4 litre su tüketmenin cildi yenilediğini söylüyor. Bu yüzden su tüketimini asla ihmal etmeyin.

Rafine şekere ‘’güle güle’’ deyin

Rafine şekerli yiyecekler ve içecekler, cildin doğal yapısını bozan birtakım bileşenler içerir. Bu nedenle sağlıklı bir cilt için çikolata, bisküvi, kek, kola gibi rafine şekerin yoğun olarak kullanıldığı ürünlerden kaçınmanız gerekiyor. Bunun yerine pekmez, bal, kuru meyve gibi doğal şeker içeren ürünleri tüketebilirsiniz.

Beyaz undan kaçın

Beyaz un, kilo aldırdığı kadar cildin de kalitesini bozar. Bu nedenle olabildiğince kepekli unlu ve hatta yapabiliyorsanız glutensiz ürünlerle beslenmelisiniz. Ekmek tercihinizde light, çavdar, kepekli veya glutensiz olanlara yönelin.

Cilt bakımı için değişmez kural: Bol sebze tüketin

Sebzelerin birçoğu vitaminler açısından oldukça zengindir ve cilde doğrudan katkısı olan besinlerdir. Kereviz, brokoli, ıspanak, karnabahar gibi yeşil yapraklı sebzelere en az bir öğünde yer vererek ışıl ışıl, sağlıklı bir cilde kavuşabilirsiniz. 

Süt ve süt ürünlerini daha az tüketin

Süt ve süt ürünleri, hormon içermeleri nedeniyle derideki inflamasyonu artırarak yangılara, çeşitli deri bozukluklarına neden olabilir. Bu nedenle bardak bardak süt tüketmek, her öğünde süt ürünlerine yer vermek cildiniz için iyi değildir. Elbette kalsiyum ihtiyacınızı karşılamanız için bu ürünleri tamamen bırakmamanız gerekiyor. Özellikle organik süt ürünlerine yalnızca bir öğünde yer vererek dengeyi tutturabilir veya besin takviyesi alarak kalsiyum ihtiyacınızı karşılayabilirsiniz.

A vitamini içeren besinlere yönelin 

A vitamini, cilde etkisi en yüksek olan vitaminlerden biridir. Dolayısıyla bu vitamini yeterli almadığınız takdirde ne kadar düzenli cilt bakımı yaparsanız yapın, sağlıklı bir cilde kavuşamazsınız. Havuç, ıspanak, kuru kayısı, lahana, patates, yeşil bezelye, fesleğen, kırmızı biber, tereyağı (dengeli tüketmeye çalışın), süt (Yukarıda saydığımız nedenlerden ötürü dengeli tüketmeye çalışın) gibi besinler A vitamini açısından zengindir. 

Ara öğünlerde kavrulmuş veya çiğ kuruyemişlere yer verin

Badem, ceviz, gün kurusu ve kuru kayısı, hurma gibi gıdalar, cilde iyi gelen A ve C vitaminlerini içerirler. Ara öğünlerde bunları tüketerek cildinizin sağlığını koruyabilirsiniz. Bu besinler cilt bakımı için destekleyici niteliktedir ve düzenli tüketerek cildinizin dış etkenlere karşı daha güçlü olmasını sağlayabilirsiniz. Tadım paketleri, besleyici çiğ ve kavrulmuş kuruyemiş ürünleriyle sizi bekliyor! 🙂