Beraber Zinde Kalın: İki Kişilik Yoga Hareketleri

Yoga, zihni dinginleştirirken bedeni narin bir şekilde canlandıran muhteşem bir egzersizdir. Nefes egzersizleriyle birleşen vücut duruşları, sizi madde dünyasından soyutlayıp kendi benliğinizi dinlemenizi ve onu keşfetmenizi sağlar. Bu ruhsal ve bedensel yolculuğa her zaman tek başınıza çıkmak zorunda bile değilsinizdir. Eşinizle, çocuğunuzla ya da arkadaşlarınızla beraber yapabileceğiniz iki kişilik yoga hareketleri vardır.

Maneviyatımızı güçlü, bedenimizi ise zinde kılan ve muhteşem öğütlere sahip olan yoganın varlığı en uzun gün olan 21 Haziran’da kutlanıyor. Bu tatlı günü kutlamanın ve en uzun günde anda kalmanın bizce en güzel yolu, sevdiklerinizle yoga yapmaktır. O yüzden sizin için birbirinden faydalı iki kişilik yoga hareketleri listesi hazırladık. Haydi ruhumuzu ışıkla dolduralım!

Çifte Plank

Başlangıç skalasında yer almasına rağmen kuvvetli karın kaslarına ihtiyaç duyulduğu için zorlayıcı olabilecek bir hareket çifte plank. Fakat hem partnerler arasındaki güveni güçlendirmek hem de karın kaslarını çalıştırmak için oldukça faydalı. Gelelim hareketin nasıl yapıldığına; öncelikle bir kişi normal plank pozisyonunu almalı. Daha sonra ikinci kişi partnerinin ayak kısmına el bilekleri, kafa kısmına da ayakları paralel olacak şekilde plank pozisyonu almalıdır. Her pozda olduğu gibi, çifte plank de pratik yaptıkça kolaylaşacaktır.

Bağlı Çift Tekne

Tam bir denge pozu olan çift tekne, partnerinizle aranızdaki dengeye de çok iyi gelecektir. İlk olarak partnerinizle birbirinize dönük bir şekilde oturmalısınız. Daha sonra ayak tabanlarınızı birleştirip havaya kaldırmalı ve dengede kalabilmek için el ele tutuşmalısınız. Bir süre sonra karın kaslarınızın çalıştığını hissedeceksiniz.

Dilerseniz ellerinizi birleştirmeden sadece ayaklarınızla temas ederek çift tekne pozunu da gerçekleştirebilirsiniz.

Öne Eğilme

Tüm sırtınızı esnetecek, bacak kaslarınızı gerginleştirecek bir hareket ile devam ediyoruz. İşe partnerinizle karşılıklı olarak ve ayak tabanlarınız birbirine değecek şekilde oturmayla başlayın. Sonra el ele tutuşun ve aranızdaki bağı kuvvetlendirin. Sırasıyla birbirinizi öne doğru çekerek esnemeye yardımcı olun. Hareketi en az 10-15 defa tekrar etmeniz sizin yararınıza olacaktır.

İki Kişilik Ağaç Pozisyonu

Ağaç pozisyonu, yoga hareketlerinin olmazsa olmazlarındandır. Tam bir denge geliştiricidir. Tek başınızayken bile oldukça keyifli olan bu pozisyon iki kişilik yoga hareketleri arasına katıldığında iki beden için de daha öğretici olur. Hareketi yapabilmek için partnerinizle yan yana durmanız gerekir. Daha sonra iç tarafta kalan kollarınızı birleştirip yukarıya doğru uzatmanız, dış taraftakileri ise kalp hizasında avuç içinden kavuşturmanız gerekmektedir. Sizin sağ bacağınız, partnerinizin sol bacağı üçgen bir açı yapacak şekilde iç tarafa bükülmelidir.

Çifte Tanrıça

İddialı bir poz ile iki kişilik yoga hareketleri listemizi sonlandırıyoruz. Belirtmek isteriz ki bu hareket kendine güvenmeyi ve mümkün olduğu kadar dingin bir ruh halinde olmayı gerektiriyor. Kendinizi en güvenli hissettiğiniz yerde bu pozu denemelisiniz. Bu hareketi gerçekleştirirken partnerlerden bir tanesinin altta kalıp pozu tamamlaması gerekiyor. Öncelikle iki diz bükülmeli ve ayaklar da birbirini tamamlayan düz bir çizgi halini alana kadar açı verilmelidir. Dengede olduğunuzdan emin olduktan sonra diğer partnerden uyluk kemiğinizin üzerine tek seferde bir ayak ile basmasını isteyebilirsiniz.

Partnerinizle aranızdaki bağı kuvvetlendirecek ‘’iki kişilik yoga hareketleri saymakla bitmez’’ desek yeridir. Ruh halinizden, vücut dengenize kadar sizi tam paket bir iyileşme ve yenilenme sürecine davet eden yoganın çağrısına kulak vermenizi tavsiye ederiz. Yorulduğunuzda, enerjinizi yenilemek istediğinizde Tadım ailesinin çiğ kuruyemişleri ve kuru meyveleri ile sağlıklı  bir ara verebilirsiniz. Unutmayın ki fiziksel ve ruhsal beden bir bütündür. Ancak ikisinin arasındaki ilişki her daim dengeli olursa sağlıklı bir yaşam mümkün olabilir. Bu nedenle sporunuzu ihmal etmemenizi öneririz.

21 Haziran Dünya Yoga Günü’nü hatırlatarak, sağlıklı bir yaşama giden yolculuğunuzda ‘’Kendine İyi Bak’’ cümlesini hayatınızın her ânına yerleştirmeniz dileğiyle.