B12 Vitamini İçeren Kuruyemişler

Vitaminler, genel itibari ile vücudumuzdaki birçok fonksiyonun olağan seyrinde ilerleyebilmesi için gereklidir. B12 vitamini de B vitamini ailesindendir ve suda çözünebilme özelliğine sahiptir. Nadir bir kimyasal yapısı olan B12 vitamini, içerisinde kobalt bulunduran tek vitamindir. 

Sinir sisteminin doğru çalışmasına yardımcı olmak, bağışıklık sistemini güçlendirmek, kan hücrelerinin yapımına yardımcı olmak gibi birçok görevde rol oynayan B12 vitamini, vitaminlerin tümünde olduğu gibi vücudumuzda üretilmez. Buna ek olarak vücuttaki depolama miktarı da epey düşüktür. Dolayısıyla takviyelerle vücuda alınması oldukça önemlidir. Peki hangi takviyeler B12 vitamini açısından zengindir? Gelin bu sorunun cevabını beraber keşfedelim.

Hangi kuruyemişler B12 vitamini açısından zengindir?

Eksik olması halinde unutkanlık, halsizlik ve kilo kaybı gibi belirtileri bulunan B12 vitamini yüksek derecede ısıya maruz kaldığında etkisini yitirir. Bu sebeple içerisinde vitamin bulunduran yiyecekleri olabildiğince pişirmeden tüketmek gerekir. B12 vitamini, özellikle hayvansal ürünlerde yoğun olarak bulunduğu için vücuda yeteri kadar alınması zordur. Burada da devreye her ara öğünün kurtarıcısı kuruyemişler girer. Her haliyle besin deposu olan kuruyemişlerden bazıları B12 ihtiyacımızı karşılamak için bire bir. 

Antep fıstığı

Tatlı yapımında sıklıkla kullanılan Antep fıstığı tek başına tüketildiğinde oldukça yararlıdır. Özellikle B6 ve B12 vitamini açısından zengindir. Bu sayede akciğer iltihaplanmalarına, göğüs ağrılarına ve sindirim problemlerine iyi gelir. Hafızayı ve sinir sistemlerini güçlendirerek yaşlanmaya bağlı hastalıkların oluşma riskini azaltır. Kolesterol seviyesini düşürerek kalbi korur ve yüksek lif içermesi sayesinde de kan şekerini dengeler. Faydaları saymakla bitmeyecek Antep fıstığından günde bir porsiyon tüketmek B12 ihtiyacınıza karşılık verecektir.

Çiğ badem

Yapısında bolca farklı vitamin bulunduran çiğ bademin insan vücuduna birçok faydası vardır. Başta kalp rahatsızlıkları olmak üzere kabızlık, kolesterol ve stres gibi hastalıkların iyileştirilmesinde rol oynar. İçerdiği B12 sayesinde sinir sisteminin sağlığını korumada ve hafızayı güçlendirmede iyi bir yardımcıdır. Alkali bakımından yoğun olan badem bağışıklık sistemini güçlendirir. Bu nedenle yorgun düştüğünüzde ve enerjiye ihtiyaç duyduğunuzda badem tüketmek güzel bir seçenek olabilir. Kahvaltılarınızda, ara öğünlerinizde rahatlıkla yer verebileceğiniz bademden her gün 5-6 adet tüketmeniz yeterli olacaktır.

Çiğ fındık

Ülkemizde yetişen ve dillere destan bir lezzeti bulunan fındık, her türlü yemeğin yapımında kullandığımız bir kuruyemiştir. Lifli bir yapıya sahip olduğu için tok tutma özelliği bulunan bu kuruyemiş, B12 vitamini açısından da oldukça zengindir. Bu sayede kas fonksiyonlarını ve sinir sistemini destekler. Ayrıca bağırsak florasını düzenleyerek kabızlık gibi problemlerin oluşmasını engeller. Bitki çaylarının yanına da oldukça yakışan fındığın bir porsiyon kadarını yemeklerden önce tüketirseniz sizi aşırı yeme eğiliminden de kurtaracaktır.

Çiğ kaju

Hindistan ve Vietnam’da yetişen ülkemizde de oldukça sevilen kaju, diyet listelerinin vazgeçilmezlerindendir. Lifli içeriği sayesinde uzun süre tok tutar ve kan kolesterol düzeyinin korunmasında yardımcı olur. Yapısında bulunan lifle sindirim sistemini, potasyum ile kas sistemini ve B12 vitamini sayesinde de sinir sistemini güçlendirir. Bunların yanı sıra günde bir avuç kaju tükettiğinizde gerçek anlamda mutluluğunuza mutluluk katarsınız. Zira kajuda bulunan triptofan bünyemizde mutluluk etkisi yaratır.

B12 vitamini eksikliğinde neler olur?

Birçok hayati fonksiyonun işlevselliğini etkileyen B12 vitamini vücudumuzda yeteri kadar depolanmadığında bize birtakım sinyaller verir. En yaygın belirtileri şu şekilde sıralayabiliriz:

  • El, ayak ve diğer uzuvlarda oluşan karıncalanma hissi,
  • Halsizlik ve yorgunluk,
  • Zihinsel fonksiyonlarda zayıflık, hafızada güçsüzleşme,
  • Cilt renginde gözle görülebilecek bir sarılığın oluşması,
  • Sindirim sisteminde yaşanan bozulmalar sonucu ishal gibi rahatsızlıklar,
  • Anemi başlangıcı,
  • Depresyon,
  • Yorgunluk sebebiyle oluşan kalp çarpıntıları ve vücutta ağrı oluşması.

Sağlığımızda büyük bir yere sahip olan vitaminleri vücudumuz maalesef ki üretemiyor. O yüzden aldığımız takviyeler tabiri caizse hayati önem taşıyor. Güzel vitamin içerikleriyle kuruyemişler ve kuru meyveler günlük hayatımızda yer aldığı sürece vücudumuzun tüm ihtiyaçları karşılanabiliyor. Bu sebeple ara öğünlerinizi atlamamanızı ve yeteri kadar takviye aldığınızdan emin olmanızı tavsiye ederiz. Tadım ailesi her paketinde sunduğu tazeliklerle ara öğünleriniz için iyi bir seçim olacaktır.

Bu içerikte öne çıkan Tadım lezzetlerini hemen sepetine ekle: